Inside Out: Cindy en Vincent binnenste buiten

‘Inside Out’, zo heet het liedjesprogramma van Vincent de Lusenet en Cindy Bell. De twee leerden elkaar kennen in de musical Fame, waarin beide speelden. De Lusenet, afgestudeerd aan de ‘Frank Sanders Akademie’, was al eerder te zien in eigen projecten; voor Bell is dit haar eerste keer. Beide acteurs keren zich binnenstebuiten in ‘Inside Out’.

Wat: Inside out
Wie: Cindy Bell, Vincent de Lusenet & Joni van Rossum
Wanneer: 28 juni 2010
Waar: Fijnhout Theater, Amsterdam
Door: Robin Streppel

Bell start sterk met ‘Maybe I like it this way’ uit ‘The Wild Party’. Ze legt in het nummer de juiste nuances. Ze start breekbaar maar eindigt krachtig. De Lusenet start met het nummer ‘Something’s Coming’ uit ‘West Side Story’. De kracht van de Lusenet ligt hem in zijn manier van overbrengen. De Lusenet heeft in ieder nummer de juiste balans gevonden tussen energie, gevoel en zang .

In Hairspray kon Bell dit seizoen al laten zien dat ze over een komisch talent beschikt, maar ook in deze voorstelling stelt ze dit tentoon. In een ‘Liefdesmedley’ met nummers uit Footloose, Hairspray en Fame komt dit komische talent goed naar voren. De Lusenet laat in het nummer ‘Epiphany’ uit ‘Altar Boyz’ zien dat ook hij een geweldige comedytiming heeft. De korte dialogen in de voorstellingen zijn komisch en ook de inside jokes zorgden voor hilariteit in de zaal.

Naast deze hilariteit laat de Lusenet in  ‘Losing my mind’ uit ‘Follies’ wederom een staaltje vakmanschap zien. De Lusenet begint het nummer ingetogen en barst verderop in het nummer open van emotie. Ook in ‘Unexpected song’ uit ‘Song and Dance’ overtuigt de Lusenet. Bell laat veel diversiteit zien: ze heeft een sterke stem, maar bewijst in ‘Lopen tot de zon komt’ van ‘Acda en de Munnik’ dat ze naast powerballads ook de kleinere nummers perfect kan overbrengen. ‘Superboy and the invisible girl’ uit ‘Next to Normal’ wordt ook prachtig door Bell vertolkt.

In deze voorstelling wordt weinig gebruik gemaakt van decor, wat de acteurs versterkt. Ze spelen in een zwarte doos, waar enkel twee witte blokken staan. Daarnaast wordt in de ‘Liefdesmedley’ gebruik gemaakt van twee ladders. Het gebruik van weinig decor heeft z’n charme en zorgt ervoor dat het publiek zich volledig op de performer kan concenteren.

De stemmen van de Lusenet en Bell kleuren mooi bij elkaar in de duetten ‘The next ten minutes’ en het start- én slotnummer ‘Use Sombody’ van ‘Kings of Leon’. Alle nummers worden ondersteund door het pianospel van Joni van Rossum. En hoe! Hij verdient een flinke hoeveelheid lof. Bovendien voegt van Rossum in nummers en dialogen iets toe door middel van stil spel. Inside Out is een sympathiek initiatief van Bell en de Lusenet en verdient het om gezien te worden.

‘Inside Out’ was slechts twee keer te zien in het ‘Fijnhout’ theater in Amsterdam. Bekijk hier onze videoreportage met exclusieve beelden van de voorstelling.

Klik op de foto’s om ze te vergroten.

Mogelijk ook interessant...

COOKIES: Musical Reports maakt gebruik van cookies om uw website ervaring te optimaliseren. Het niet accepteren van cookies kan resulteren in een onjuiste weergave van deze website of het niet functioneren van verschillende functies.

Klik hier voor meer informatie: Privacy & Cookies