Zanger Marijn Brouwers werd afgelopen zomer getroffen met acuut nierfalen en moest noodgedwongen zijn hoofdrol in de nieuwe Nederlandse versie van de musical Evita terug geven. Na een zwaar revalidatieproces is hij nu klaar om terug het theater in te gaan met Nou, dag: een voorstelling geïnspireerd op Frank Sinatra’ s vergeten meesterwerk Watertown.
De voorstelling Nou, dag brengt voor het eerst een Nederlandse vertaling van de zowel hartverscheurende als hoopvolle nummers van dit album over een man die wordt verlaten door zijn vrouw. De songteksten lezen als een verzameling brieven die hij aan zijn oude geliefde schrijft, maar nooit verstuurt. Nou, dag is Marijns ode aan de kwetsbaarheid van het leven in het algemeen en de liefde in het bijzonder.
“Het is tijd voor een nieuw avontuur. Mijn herstel gaat de goede kant op en ik heb heel veel zin om weer te zingen en te spelen. Frank Sinatra’s Watertown leent zich perfect voor het maken van een theatervoorstelling. Het is een prachtig melancholisch relaas over rouw, verdriet en troost, maar ook de schoonheid van het leven; thema’s die me de afgelopen maanden meer dan ooit hebben bezig gehouden“, aldus Marijn Brouwers.
Watertown (1970) is geschreven door Jake Holmes (Her Song/Voor Haar) en Bob Gaudio (The Four Seasons). De Nederlandse vertaling is van Jan-Wouter Zwart (hoogleraar algemene Letteren aan de Rijksuniversiteit Groningen) en Vincent van den Elshout tekent voor de regie.
Marijn Brouwers wordt op piano begeleid door zijn vaste pianist Marc-Peter van Dijk. Nou, dag is speciaal ontwikkeld voor het nieuwe TapasTheater in Amsterdam en aldaar exclusief te zien van 14 t/m 31 maart.
Over Marijn Brouwers
Brouwers maakte eerder muzikale voorstellingen over Frans Halsema, Chet Baker, Charles Aznavour en een programma samen met Jenny Arean. Afgelopen seizoen stond hij in het theaterconcert Bella Italia.
Over TapasTheater
TapasTheater is een nieuw theater in Amsterdam dat zowel publiek als artiesten op een fundamenteel andere manier bedient. TapasTheater is ontwikkeld voor de grote groep Nederlanders die wel geïnteresseerd is in theater, maar in de praktijk niet of nauwelijks gaat. Op de begane grond is een volwaardige foodbar. In de kelder zijn vier kleine theaterzaaltjes, ieder met een eigen voorstelling (in alle genres) van 20 minuten die vier keer op een avond wordt gespeeld. Bezoekers kunnen voor, tussen en/of na de voorstellingen een of meerdere hapjes en drankjes consumeren in de bar. Iedere bezoeker bepaalt zelf hoeveel voorstellingen hij of zij bezoekt, hoe laat zijn/haar ideale theateravond begint, en hoe lang hun pauzes tussen de voorstellingen duren. Kortom: Theater On Demand. Daarnaast biedt TapasTheater een oplossing voor de vele artiesten die graag hun kunsten willen laten zien aan publiek, maar geen betaalbaar podium hebben om dat te kunnen doen.